Pályázat: Jövőre indul élesben a zöld autógáz gyártása

Szeretettel köszöntelek a Pályázói- pályázatírói klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 142 fő
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 575 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 39 db

Üdvözlettel,

Pályázói- pályázatírói klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Pályázói- pályázatírói klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 142 fő
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 575 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 39 db

Üdvözlettel,

Pályázói- pályázatírói klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Pályázói- pályázatírói klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 142 fő
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 575 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 39 db

Üdvözlettel,

Pályázói- pályázatírói klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Pályázói- pályázatírói klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 142 fő
  • Videók - 7 db
  • Blogbejegyzések - 575 db
  • Fórumtémák - 3 db
  • Linkek - 39 db

Üdvözlettel,

Pályázói- pályázatírói klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Jövő májusban már ipari méretekben termelhet az Audi németországi e-cng-gyára, amely a tervek szerint teljesen kibocsátás-semleges autógázt állíthat elő. A fejlesztők már az e-etanol és az e-dízel technológiáján dolgoznak.

Jövő májusban kezdi meg próbaüzemen túli termelését az Audi e-cng-gyára a németországi Werltében. A mintegy 6 megawattos üzemben elektrolízissel (vízbontással) hoznak majd létre hidrogént, amely önmagában is alkalmas lenne hidrogéncellás autók hajtására, ez a technológia azonban egyelőre gyerekcipőben jár. Az eljáráshoz megújuló (azaz szél-, illetve napenergiából származó) áramot használnak. A hidrogénből egy másik eljárással, széndioxid felhasználásával egyfajta mesterséges, megújuló metánt állítanak elő, amit a gyártó e-gas márkanéven hoz majd forgalomba. A létrejött gáz már a hagyományos földgázrendszerbe is betáplálható, ipari méretekben is, az előállításához szükséges széndioxid pedig egy biogázüzemben keletkezik, mezőgazdasági hulladékok felhasználásával − mondta Hermann Pengg, az Audi munkatársa a vállalat müncheni bemutatóján. Az e-gas ilyen szempontból kibocsátássemleges üzemanyag, hiszen a biogázüzemből is a levegőbe kerülne a széndioxid, az ilyen meghajtású járművek kibocsátása pedig pontosan megfelel a gyártási folyamatban megkötött mennyiségnek.

Az e-gáz kémiailag teljesen megegyezik a fosszilis metán üzemanyaggal, a werltei gyár a becslések szerint évi ezer tonna mennyiséget állít majd elő belőle, ami 2800 tonna széndioxid megkötését jelenti. E mennyiség 1500 személyautót képes 15 ezer kilométeren keresztül hajtani (az első TCNG modell az Audi A3 Sportback lesz). A fejlesztők szerint az áramtermelés kiegyenlítésére, illetve az energiatermelésre is kedvező hatással lehet ez a megoldás, mivel a szeles időszakokban, amikor a szélkerekek nagy mennyiségű áramot termelnek, az energiát a földgázrendszerben lehet majd elraktározni.

A távolabbi jövő fejlesztése a szintén kibocsátásmentesnek mondott e-dízel és az e-etanol, amelyek az Audi kutatói szerint 2017−2018-ra kerülhetnek kereskedelmi forgalomba. E két üzemanyag előállításához már biomasszára sincs szükség, a folyamathoz csak napfényt, egy speciális baktériumfajtát és vizet használnak, a folyamat a fotoszintézisen alapul. Az Audi az amerikai Joule vállalattal dolgozik közösen a fejlesztésen, amelynek eredményeként a bioüzemanyagok termelése már semmilyen szempontból nem kényszerülne arra, hogy az élelmiszer-előállítással versenyezzen, ráadásul − emberi fogyasztásra alkalmatlan − sós és édesvízben egyaránt működik a folyamat. Technológiától függően a mai érték mintegy 10-20-szorosának megfelelő üzemanyag-mennyiséget eredményezhet az eljárás a már működő e-etanol-pilotprojekt eredményei szerint, évente hektáronként 75 ezer litert − tette hozzá Pengg. Az e-etanol gyártása 2014-től, az e-dízelé pedig 2016-tól indulhat meg, ezen üzemanyagok teljesen egyenértékűek lesznek mai, mezőgazdasági előállítású megfelelőikkel, azaz a gépkocsik átalakításra sem lesz szükség.

 

bezár (x) some_text

Címkék: hírek

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu